انواع ویزای عمان

انواع ویزای عمان

ویزای توریستی عمان

ویزای کاری عمان

ویزای ترانزیت عمان

ویزای تحصیلی عمان

ویزای سرمایه‌گذاری یا تجاری عمان

ویزای درمانی عمان

در ادامه درباره هریک از این ویزاها را برایتان توضیح خواهیم داد.

 

ویزای توریستی

این نوع ویزا یک ویزای گردشگری و توریستی محسوب می شود که از پرطرفدارترین ویزاها می باشد، و برای سفرهای 14 روزه تا 30 روز صادر می شود. این نوع ویزا در دو نوع فوری و عادی صادر می شود که فوری آن 1 تا 2 روز و عادی آن 3 الی 4  روز زمان نیاز دارد تا صادر شود. برای صدور این نوع ویزا به مدارکی همچون: اسکن پاسپورت و اسکن عکس پرسنلی زمینه سفید نیاز دارد، در ضمن لازم است بدانید که برای سفر کمتر از 14 روز نیازی به دریافت ویزا ندارید.

ویزای کاری

از دیگر ویزاهای که برای سفر به عمان تهیه می شود ویزای کاری است، این نوع ویزا برای افراد 21 تا 60 سال که تجربه کاری داشته باشند و قصد کار کردن در این کشور را داشته باشند صادر می شود، که آن هم ابتدا باید موسسه و شرکتی که می خواهد در آن مشغول به کار شود را پیدا کند، و در غیر این صورت ویزا به آن تعلق نمی گیرد، در نظر داشته باشید که قبل از اینکه تاریخ ویزا به پایان برسد باید حتما آن را تمدید نمایید. مدارک مورد نیاز برای تهیه این ویزا شامل: دعوتنامه کاری، اسکن پاسپورت، اسکن عکس زمینه سفید پرسنلی، نامه ‌ای که برای مشاغل مهندسی از طرف وزارت کار کشورعمان صادر شده باشد را داشته باشید. برای خرید بلیط هواپیما تهران مسقط یا بلیط چارتر مشهد مسقط را از سایت بلیط هواپیما خارجی خریداری کنید.

ویزای ترانزیت عمان

از دیگر ویزاهای عمان ویزای ترانزیت است این نوع ویزا برای افرادی است که از عمان به عنوان یک واسطه استفاده می کنند، مثلا شخصی برای رفتن به یک مقصد دیگر در عمان توقف چندساعته و یا یم روزه دارد و سپس به مقصد اصلی می رود این ویزا صادر می شود، مدارک که برای صدور این ویزا لازم است شامل: مدارک شناسایی، پاسپورت و بلیط مقصد اصلی ‌می‌باشد.

 

ویزای تحصیلی عمان

همانطور که از نامش پیداست ویزای تحصیلی برای تحصیل دانشجویان در این کشور می باشد، که دانشجویانی که قصد دارند در دانشگاه های این کشور تحصیل کنند باید برای تهیه این نوع ویزا مدارکی همچون: نامه پذیرش تحصیل، مدارک شناسایی، گواهی عدم سو پیشینه، مدارک تحصیلی و ریز نمرات و گواهی سلامت پزشکی را داشته باشند و همچنین بعد از گرفتن ویزا دانشجویان ‌می ‌توانند برای گرفتن بورسیه تحصیلی نیز اقدام کنند.

ویزای سرمایه‌گذاری یا تجاری عمان

این ویزا برای افرادی است که قصد توسعه یک کسب و کار دارند و همچنین صاحبان مشاغل و مدیرعاملان و سرمایه ‌گذارانی که به دنبال تجارت در این کشور می باشند باید برای گرفتن این نوع ویزا اقدام نمایند، برای دریافت این نوع ویزا باید مدارک شخصی خود را ارائه کند.

مقررات فرودگاهی عمان

ویزای درمانی عمان

ویزای درمانی عمان از دیگر ویزاهای است که برای درمان بیماری تهیه می شود، و بیمار قصد درمان در این کشور را دارد، برای دریافت این نوع ویزا فرد بیمار یا متقاضی با ارائه مدارک ویزای عمان جهت درمان از جمله مدارک شناسایی و مدارک پزشکی و انجام آزمایشات بصورت الکترونیکی این نوع ویزا را دریافت نماید. این ویزا نیز شامل ویزاهای نظیر: ویزای علمی‌ جهت تحقیقات، ویزای هنرمندان، ویزای رانندگان کامیون، ویزای اقامت خانوادگی برای کسی که همسرش شهروند عمان شده است و چندین ویزای دیگر می باشد که برای فرد متقاضی صادر می شود. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما ارزان لحظه آخری عمان در شهر مشهد می باشد.

هزینه دریافت ویزای عمان

هزینه ویزای عمان بستگی به میزان زمان اقامت شما در عمان را دارد، اگر می خواهید کمتر از 14 ورز در عمان اقامت کنید نیازی به اخذ ویزا و پرداخت هزینه ی را ندارید، اما اگر بیشتر از 14 روز بخواهید در عمان اقامت داشته باشید باید ویزای توریستی 30 روزه را تهیه  نمایید و هزینه آن اقزیبا حدود 4 میلیون تومان است.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در ناجی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.