پیست اسکی ابعلی تهران

پیست اسکی آبعلی تهران

یست اسکی آبعلی یکی از قدیمی‌ترین پیست‌ های کشور و از دیدنی ترین جاهای دیدنی دماوند می باشد، اسکی‌ بازان این پیست  را نخستین پیست اسکی تهران می ‌دانند، این پیست محل تولد اسکی نوین و بنیان این ورزش در ایران است، بالاترین نقطه پیست آبعلی از سطح دریا ۲۶۵۰ متر و پایین ‌ترین نقطه ۲۴۰۰ متر ارتفاع دارد، در مجموعه آبعلی، چندین پیست مختلف مانند: پیست شرکت نفت، پیست‌های خصوصی و پیست آموزشی وجود دارد. این پیست شامل امکاناتی نظیر: پیست اسکی مبتدی و حرفه‌ای، پیست سورتمه ‌سواری، رستوران، هتل، سرویس بهداشتی، نمازخانه، زمین‌های تنیس، سوار‌کاری و پرش و کایت و همچنین یک تله‌کابین، پنج تله ‌اسکی بشقابی، تله‌ سیژ، ۳۳ تله‌اسکی چکشی، محل کمک‌های پزشکی، فروش یا اجاره تجهیزات اسکی، کلاس‌های آموزشی برای آموزش اسکی و پارکینگ می باشد. جالب است بدانید در این منطقه هتلی نیز بنام شاله اوزنه وجود دارد که در سال در سال‌های ۱۳۱۴ تا ۱۳۱۶ توسط دو مهندس آلمانی احداث شد. این هتل، نخستین ساختمان بتنی ایران، اولین هتل و مهمانسرای مدرن کشور با ویژگی مهندسی و باغ سازی و اولین هتل میان راهی ایران بوده و از این رو در سال 1382 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت هم رسیده است. همچنین امامزاده حمزه آبعلی نیز یکی از جاذبه ها در نزدیکی پیست آبعلی می باشد که قدمتی بیش از 800 تا 900 سال دارد.

ساعت‌های فعالیت پیست اسکی آبعلی: بازدید از این پیست از ساعت 8 تا ۱۵:۳۰ امکان ‌پذیر است.

آدرس پیست اسکی آبعلی: تهران، شهرستان دماوند، ۵۷ کیلومتری تهران، جاده هراز

پیست های اسکی تهران

پیست اسکی دیزین تهران

از دیگر پیست های اسکی تهران پیست اسکی دیزین می باشد. پیست دیزین اولین، مهم‌ ترین، حرفه ‌ای ‌ترین، بزرگ‌ ترین و شاید معروف ‌ترین و مجهزترین  پیست اسکی کشور و خاورمیانه می باشد، که دارای 4 تله کابین، 2 تله سیژ، 9 تله اسکی بشقابی و 1 تله اسکی چکشی است، امکان ورزش‌ها و فعالیت‌های مفرح و هیجان‌انگیز، همچون اسکی، اسنو برد، اسنومبیل، تیوپ سواری، تله کابین، تله سیژ، تله اسکی بشقابی و همچنین تفریحات دیگری نظیر: تیراندازی، پاراگلایدر، کایت سواری ودوچرخه سواری در ازتفاعات دیزین در این مجموعه فراهم است. این مجموعه شامل 23 پیست نظیر: پیست مبتدی، پیست ویپیست، پیست چمن، پیست یو و پیست اسنو پارک می باشد. در این مجموعه همچینین هتل ها و رستوران های متعددی با غذاهای خوشمزه وجود دارد که می توانید لحظاتی را در این رستوران ها برای خود غذایی را سفارش دهید و نوش جان کنید و در کنار هوای پاک کوهستانی با امکانات رفاهی و تفریحی عالی می تواند بسیار لذت بخش باشد. از این رو این پیست یکی از مجموعه ای پرطرفدار برای علاقه مندان به ورزش اسکی و گردشگران می باشد. همچنین این پیست هر سال و در فصل سرما و تابستان میزبان ورزشکاران مسابقات حرفه‌ای و گردشگران داخلی و خارجی است. این مجموعه اولین پیست اسکی در ایران محسوب می‌ شود که مورد تایید فدراسیون جهانی اسکی برای برگزاری مسابقات بین‌المللی است. با تهیه بلیط چارتر لحظه آخری مشهد تهران یا بلیط چارتر یزد تهران از سایت بلیط هواپیما آس چارتر می توانید از مزایا و تخفیفات ویژه ای برخوردار شوید.

ساعت‌های فعالیت پیست اسکی دیزین: همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ عصرمی باشد.

آدرس پیست اسکی دیزین: استان البرز، کرج، جاده چالوس، جاده دیزین، پیست بین‌المللی اسکی دیزین

پیست های اسکی تهران

۰ ۰

پارک ابی کلاب دلفین استانبول

پارک آبی کلاب دلفین استانبول

از دیگر پارک های آبی معروف در استانبول پارک آبی کلاب دلفین می باشد، این پارک آبی بزرگ ‌ترین  پارک آبی استانبول محسوب می شود که در سال 2001 افتتاح گشت، پارک آبی کلاب دلفین مانند پارک آبی آکوامارین بصورت روباز می باشد که بیشتر در فصل های گرم تابستان فعالیت دارد، این پارک آبی دارای امکانات تفریحی نظیر سرسره شاه کبری و سرسره آناکوندا که از مشهورترین سرسره این پارک می باشد و دیگر امکانات تفریحی ۱۲ سرسره، استخرهای بزرگ، موج، خانواده، لنگرگاه، 4 استخر برای بزرگسالان و دو استخر برای کودکان، استخر واترپلو، زمین تنیس، حمام آفتاب، ساحل مصنوعی و والیبال ساحلی و همچنین اجرای موسیقی زنده و فضایی برای رقص و شادی و جشن کف و جالب تر از همه وجود دلفین هایی که می توانید دراستخر با آنها شنا کنید. از جذاب ترین بخش های این مجموعه برای گردشگران اجرای موسیقی زنده و شرکت در کف پارتی یا عکاسی با حیوانات می باشد.

از دیگر امکانات این پارک آبی می توان به چندین رستوران و کافه که در این پارک آبی برای رفاه گردشگران در نظر گرفته شده اشاره کرد. چون بردن هرگونه خوراکی دراین پارک آبی ممنوع است و لازم است بدانید بردن پول نیز ممنوع می باشد. به همین دلیل در هنگام ورود به پارک دستبند‌های الکترونیکی به بازدیدکنندگان ارائه می شود تا بتوانند با شارژ آن از فروشگاه داخل پارک خرید نمایند. فروشگاه داخل پارک آبی لوازم و تجهیزات برای شنا را به فروش می رسانند. از دیگر امکانات رفاهی پارک آبی کلاب دلفین می توان به دو کافه، بستنی فروشی، فست ‌فود، پیتزا فروشی، خانه استیک و کباب در فضای باز و یک رستوران سرپوشیده اشاره کرد. برای خرید بلیط هواپیما تهران استانبول یا بلیط چارتر مشهد استانبول را از سایت خرید بلیط پرواز خارجی خریداری کنید.

پارک آبی کلاب دلفین استانبول حدود 35 کیلومتر با میدان تکسیم فاصله دارد، این پارک همچنین سرویس ‌های رایگان برای حمل و نقل در سراسر شهر استانبول قرار داده تا گردشگران در هر نقطه ای از شهر که قرار دارند براحتی بتوانند به این پارک آبی بروند. این سرویس‌ های رایگان از ساعت ۸:۳۰ تا ۹:۳۰ در ایستگاه‌های مشخصی در انتظار گردشگران می باشند.

پارک آبی آکوامارین استانبول

پارک آبی مارینا آکواپارک استانبول از دیگر جاذبه های دیدنی در استانبول که گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است، پارک آبی آکوامارین توسط شرکت Polin Waterparks  در اواسط سال 1999 در بخش اروپایی استانبول، حاشیه دریای مرمره در مساحتی حدود 15000 متر مربع ساخته شده است، پارک آبی آکوامارین استانبول از بزرگ ترین پارک های آبی استانبول که دارای مهیج ترین تفریحات آبی می باشد، جدید ترین سرسره هایی آدرنالین شما را بالا می برد.

پارک آبی مارینا آکواپارک روزانه گنجایش بیش از 3هزار نفر را دارد و از تفریحات این پارک آبی می توان به انواع سرسره‌ها، استخرها و تفریحات آبی نظیر: جت اسکی، ویک بورد، اسکی روی آب، تخته زانو، سونار، رینگو، ایرستریم، بنانا، پدالو، ساید کیک، فلای بورد، غواصی، باند واگن، تور غواصی و همچنین پاراسیلینگ یکی از تفریحات جذاب این پارک آبی که میان دریا و آسمان شما را به پرواز در می آورد، که لحظات بسیار شیرین و مهیجی را برای بازدیدکنندگان و گردشگران ایجاد می کند.

این پارک در سواحل جنوبی استانبول در خارج از شهر استانبول، پشت فرودگاه قدیمی آتاتورک و در نزدیکی دریای مرمره قرار دارد، برای دسترسی به پارک آبی می توانید در مقابل هتل مارمارا میدان تکسیم منتظر سرویس های این پارک آبی بمانید، این سرویس ها همه روزه از ساعت 9 تا 10 صبح گردشگران را به پارک آبی آکوا مارینا می رسانند، برای بازگشت نیز در ساعت 5 می توانید با این سرویس ها برگردید با این تفاوت که باید هزینه برگشت را پرداخت نمایید.

۰ ۰

انواع ویزای عمان

انواع ویزای عمان

ویزای توریستی عمان

ویزای کاری عمان

ویزای ترانزیت عمان

ویزای تحصیلی عمان

ویزای سرمایه‌گذاری یا تجاری عمان

ویزای درمانی عمان

در ادامه درباره هریک از این ویزاها را برایتان توضیح خواهیم داد.

 

ویزای توریستی

این نوع ویزا یک ویزای گردشگری و توریستی محسوب می شود که از پرطرفدارترین ویزاها می باشد، و برای سفرهای 14 روزه تا 30 روز صادر می شود. این نوع ویزا در دو نوع فوری و عادی صادر می شود که فوری آن 1 تا 2 روز و عادی آن 3 الی 4  روز زمان نیاز دارد تا صادر شود. برای صدور این نوع ویزا به مدارکی همچون: اسکن پاسپورت و اسکن عکس پرسنلی زمینه سفید نیاز دارد، در ضمن لازم است بدانید که برای سفر کمتر از 14 روز نیازی به دریافت ویزا ندارید.

ویزای کاری

از دیگر ویزاهای که برای سفر به عمان تهیه می شود ویزای کاری است، این نوع ویزا برای افراد 21 تا 60 سال که تجربه کاری داشته باشند و قصد کار کردن در این کشور را داشته باشند صادر می شود، که آن هم ابتدا باید موسسه و شرکتی که می خواهد در آن مشغول به کار شود را پیدا کند، و در غیر این صورت ویزا به آن تعلق نمی گیرد، در نظر داشته باشید که قبل از اینکه تاریخ ویزا به پایان برسد باید حتما آن را تمدید نمایید. مدارک مورد نیاز برای تهیه این ویزا شامل: دعوتنامه کاری، اسکن پاسپورت، اسکن عکس زمینه سفید پرسنلی، نامه ‌ای که برای مشاغل مهندسی از طرف وزارت کار کشورعمان صادر شده باشد را داشته باشید. برای خرید بلیط هواپیما تهران مسقط یا بلیط چارتر مشهد مسقط را از سایت بلیط هواپیما خارجی خریداری کنید.

ویزای ترانزیت عمان

از دیگر ویزاهای عمان ویزای ترانزیت است این نوع ویزا برای افرادی است که از عمان به عنوان یک واسطه استفاده می کنند، مثلا شخصی برای رفتن به یک مقصد دیگر در عمان توقف چندساعته و یا یم روزه دارد و سپس به مقصد اصلی می رود این ویزا صادر می شود، مدارک که برای صدور این ویزا لازم است شامل: مدارک شناسایی، پاسپورت و بلیط مقصد اصلی ‌می‌باشد.

 

ویزای تحصیلی عمان

همانطور که از نامش پیداست ویزای تحصیلی برای تحصیل دانشجویان در این کشور می باشد، که دانشجویانی که قصد دارند در دانشگاه های این کشور تحصیل کنند باید برای تهیه این نوع ویزا مدارکی همچون: نامه پذیرش تحصیل، مدارک شناسایی، گواهی عدم سو پیشینه، مدارک تحصیلی و ریز نمرات و گواهی سلامت پزشکی را داشته باشند و همچنین بعد از گرفتن ویزا دانشجویان ‌می ‌توانند برای گرفتن بورسیه تحصیلی نیز اقدام کنند.

ویزای سرمایه‌گذاری یا تجاری عمان

این ویزا برای افرادی است که قصد توسعه یک کسب و کار دارند و همچنین صاحبان مشاغل و مدیرعاملان و سرمایه ‌گذارانی که به دنبال تجارت در این کشور می باشند باید برای گرفتن این نوع ویزا اقدام نمایند، برای دریافت این نوع ویزا باید مدارک شخصی خود را ارائه کند.

مقررات فرودگاهی عمان

ویزای درمانی عمان

ویزای درمانی عمان از دیگر ویزاهای است که برای درمان بیماری تهیه می شود، و بیمار قصد درمان در این کشور را دارد، برای دریافت این نوع ویزا فرد بیمار یا متقاضی با ارائه مدارک ویزای عمان جهت درمان از جمله مدارک شناسایی و مدارک پزشکی و انجام آزمایشات بصورت الکترونیکی این نوع ویزا را دریافت نماید. این ویزا نیز شامل ویزاهای نظیر: ویزای علمی‌ جهت تحقیقات، ویزای هنرمندان، ویزای رانندگان کامیون، ویزای اقامت خانوادگی برای کسی که همسرش شهروند عمان شده است و چندین ویزای دیگر می باشد که برای فرد متقاضی صادر می شود. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط هواپیما ارزان لحظه آخری عمان در شهر مشهد می باشد.

هزینه دریافت ویزای عمان

هزینه ویزای عمان بستگی به میزان زمان اقامت شما در عمان را دارد، اگر می خواهید کمتر از 14 ورز در عمان اقامت کنید نیازی به اخذ ویزا و پرداخت هزینه ی را ندارید، اما اگر بیشتر از 14 روز بخواهید در عمان اقامت داشته باشید باید ویزای توریستی 30 روزه را تهیه  نمایید و هزینه آن اقزیبا حدود 4 میلیون تومان است.

۰ ۰

رستوران های بازار بزرگ استانبول

رستوران های بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول دارای رستوران های بسیار لوکس و شیکی می باشد، که می توانید بعد از بازار گردی و خرید کمی استراحت کنید و از غذاهای خوشمزه و خوش طعم ترکی انها نوش جان کنید و لذت ببرید. در ادامه چند مورد از این رستوران ها را برایتان معرفی خواهیم کرد.

رستوران حاووضلو

رستورانی با قدمت 50 سال که یکی از بهترین رستوران های بازار بزرگ استانبول می باشد، این رستوران دارای معماری سنتی با فضایی بسیار دلنشین می باشد. این رستوران دارای غذاهای سنتی و محلی بسیار خوشمزه است. در این رستوران می توانید برای صرف ناهار باید از ساعت 12 تا 15 به این رستوران مراجعه نمایید.

بازار بزرگ استانبول

رستوران بورچ

از دیگر رستوران های بازار بزرگ استانبول رستوران بورچ می باشد، این رستوران از محبوب ترین رستوران های داخل این بازار می باشد، از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاهای این رستوران که بسیار معروف است کباب غازی عینتاب و علی نازیک می باشد. در بازدید از این بازار حتما سری به این رستوران بزنید.

ساعت بازدید از بازار بزرگ استانبول

برای بازدید و خرید از بازار بزرگ و سنتی استانبول می توانید همه روزه از ساعت 9 صبح تا 7 شب آماده بازدید می باشد، برای بازدید و خرید حداقل 3 الی 4 ساعت وقت نیاز دارید، در ضمن این بازار در روزهای یکشنبه تعطیل می باشد. برای خرید بلیط هواپیما تهران استانبول یا بلیط چارتر شیراز استانبول را از اس چارتر خریداری کنید.

بازار بزرگ استانبول

بهترین زمان برای بازدید از بازاربزرگ استانبول

برای سفر به استانبول و بازدید از بازار بزرگ استانبول می توانید در فصل بهار و زمستان به استانبول سفر کنید، بهترین زمان برای بازدید از این بازار می توانید شنبه تا چهارشنبه می باشد، که هم قیمت ها ارزان تر است و هم بازار خلوت است اما اگر در شلوغ بودن بازار حس خوبی را دارید می توانید در روزهای پنجشنبه و جمعه به این بازار مراجعه نمایید. آس چارتر بهترین مرجع ارائه دهنده بلیط لحظه آخری خارجی ارزان در شهر مشهد می باشد.

 

۰ ۰

خواص درمانی اب گرم رینه

خواص درمانی اب گرم رینه

اب گرم ها دارای خواص بسیار زیادی هستند در این اب ها املاح و عناصر مختلفی چون گوگرد ، کلسیم وجود دارد ، اگر مشکلات پوستی ، گرفتگی عضلات ، مشکلات داخلی دارید پیشنهاد می کنیم بدون معطلی سری به این اب گرم بزنید و حال و هوایتان را عوض کنید ، البته این را هم بدانید که اگر زیادی در اب بمانید در معرض گازهایی چون گوگرد قرار می گیرید که برای بدن خوب نیست و ممکن است باعث بروز حساسیت بشود. به دلیل داشتن خواص گوگرد امروزه در لوازم ارایشی نیز از گوگرد استفاده می شود ، اگر می خواهید حسابی خستگی را از بدن خود دور کنید و ارامش را تجربه کنید از حمام های شخصی و یا عمومی و یا استخر  روستای رینه استفاده کنید ، از حمام هایی که بسیار معروف در این منطقه می باشد می توانیم به حمام شاه عباسی که از زمان قاجار تا الان است اشاره کنیم ، این اب گرم ها در بیشتر خانه ها ، سوئیت ها ، ویلاها لوله کشی شده است ، اگر قصد دارید که از اب گرم های این منطقه استفاده کنید باید بدانید که استفاده کردن از ان طبق ساعت و تعداد مسافران است.

ابگرم رینه لاریجان

ایین های سنتی رینه

هر شهری دارای سنت ها و ایین هایی است از سری ایین های سنتی رینه می توانیم به: آیین کله سر، آیین برف چال، مراسم تعزیه‌خوانی، مراسم عزاداری ماه محرم، تیر ماه سیزه شو، اربعین حسینی، جشن بزرگ تیرگان اشاره کنیم. برای خرید بلیط هواپیما مشهد ساری یا بلیط لحظه آخری مشهد رشت به سایت خرید بلیط پرواز ارزان مراجعه کنید.

ابگرم رینه لاریجان

جاهای دیدنی رینه

دشت لار

این دشت در فاصله 42 کیلومتری از رینه قرار دارد ، دشت لار در کوه پایه های دماوند واقع شده است ، این دشت در خرداد ماه لبریز از گل های شقایق می شود همچنین دشت لار از محبوب ترین جاذبه های گردشگری استان مازندران است.

ابگرم رینه لاریجان

حمام شاه عباسی

قدمت حمام شاه عباسی به دوران قاجار باز می گردد ، این حمام هنوز پا برجا است و در فهرست اثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

ابگرم رینه لاریجان

دخمه سنگی کافر کلی

کافر کلی سوراخ هایی بر روی کوه است که در حاشیه جاده هراز و مسیر امل قرار دارد ، بیشتر افراد اهمیت تاریخی  این دخمه ها را نمی دانند ، قدمت تاریخی دقیق برای این دخمه ها وجود ندارد اما همانطور که از نامش پیدا است این دخمه ها برای پناهگاه با امکانات کامل  در برابر حمله اعراب بوده است ، این نام احتمالا از همین حمله به وجود امده است.

ابگرم رینه لاریجان

۰ ۰

آشنایی با کوهسنگی مشهد

آشنایی کامل با کوهسنگی مشهد

کوهسنگی مشهد از مکان های گردشگری خیلی خوب مشهد می باشد که افراد زیادی از جمله مسافران و گردشگران به ان سر می زنند این مکان گردشگری بزرگ در جنوب غربی مشهد و انتهای خیابان کوهسنگی واقع شده است پارک کوهسنگی مشهد بعد از پارک ملت دومین مکان گردشگری عالی و پرطرفدار در مشهد است  در ادامه با اس چارتر سامانه خرید بلیط چارتری ارزان همراه باشید تا این پارک بزرگ را معرفی کنیم.

پارک کوهسنگی مشهد

تاریخچه کوهسنگی مشهد

این پارک تا سال 1310 هجری خورشیدی با همان طبیعت زیبا و دلنشینش که منطقه ای ییلاقی می باشد و جاذبه های طبیعی نظیر کوه های سهل الصعود و باغ های سرسبزش و رودخانه ها و اب و هوای بسیار خوب بود داشته است این گونه بوده ، در همان زمان با ایجاد کردن برخی از امکاناتی مثل جاری شدن استخر و قنات وسعت ان بیشتر شد و همچنین از اهمیت بالایی برخوردار شد همچنین در سال 1318 هجری شمسی با بنا شدن یک ساختمان 2 طبقه توسط المانی ها و جدول کشی خیابان ها ، نرده کشی گل کاری ، به شکل پارک طبیعی درامد شهردار وقت شهر میلان تعدادی مجسمه به شهردار مشهد داد که دو عدد شیر سنگی می باشند ، هنگامی که به کوهسنگی وارد شوید در همان ابتدا می توانید ان را ببینید به علاوه دو مجسمه انسانی در کنار استخر بزرگ کوهسنگی و روبه روی رستوران و تالار ان قرار دارد که قابل مشاهده می باشد این مجسمه ها بعد از انقلاب به دلیل اینکه مصداق صور قبیحه بود به همراه تاج نصب شده بر فراز کوهسنگی درست شده است. ما در آس چارتر بهترین قیمت بلیط چارتر زاهدان به مشهد  و یا بلیط پرواز بندرعباس مشهد را به شما ارائه می دهیم.

پارک کوهسنگی مشهد

هنگامی که مشهد گسترش یافت در سال 1340 کوهسنگی از طریق خیابان های بزرگ و وسیع موسوم به خیابان کوهسنگی به بدنه اصلی شهر مشهد وصل شد و بعد از ان این خیابان تا سال ها جزو بهترین  خیابان های مشهد بود و امتداد ان تا راه اهن مشهد راه داشت. در زمان های پهلوی از پارک کوهسنگی برای خوش گذرانی و تفریح استفاده می شده است همچنین از قسمت باغ تالار و رستوران ان ثروت مندان استفاده می کرده اند ، اولین باغ وحش مشهد در ضلع غربی کوهسنگی ایجاد شده بود که بعد از انقلاب متاسفانه تخلیه شد.

پارک کوهسنگی مشهد

چه امکاناتی پارک کوهسنگی دارد ؟

این پارک یک مجموعه کامل برای گردشگری می باشد و هرچه بخواهید را می توانید پیدا کنید در این مکان امکاناتی چون رستوران ها ، کافه ها ، سالن امفی تئاتر ، زمین های ورزشی ، موزه ، شهربازی تابستانی و سرپوشیده  ، انواع باغ ها مانند باغ موزه طبیعی ، باغ ارامگاه ، باغ فرهنگی ، باغ پذیرایی وجود دارد شما می توانید بعد از گشت و گذار در رستوران و کافی شاپ های این پارک زیبا خستگی خود را در کنید.

پارک کوهسنگی مشهد

۰ ۰

مراکز خرید مشهد

خرید بلیط چارتر هواپیما اصفهان مشهد از مبدا و به مقصد مشهد  یکی از پر فروش ترین مسیر های آس چارتر است که درتمام ایام سال با استقبال گسترده ای مواجه می شود. قبل از سفر به مشهد بهتر است مجموعه نکاتی را به یاد داشته باشید تا با اطلاعات جامع راهی سفری دوست داشتنی شوید. در این مقاله از آس چارتر قصد داریم اطلاعاتی در مورد بازارهای مشهد ، به شما همراهان ارائه کنیم تا سفر خوش و لذت بخشی را آغاز نمایید. با آس چارتر همراه باشید.

مراکز خرید مشهد

مجتمع های تجاری مشهد

1. مرکز خرید آرمیتاژ

آرمیتاژ گلشن مشهد

آرمیتاژ گلشن برجی سی و چهار طبقه با نمایی مدرن و باشکوه است که در خیابان هفت تیر مشهد قرار دارد . این برج که درحال حاضر مرتفع ترین برج مشهد می باشد ر نهایت زیبایی و هارمونی طراحی شده و دنیایی از آرامش و امکانات مدرن را پیش روی شما قرار می دهد. از طبقه منفی یک تا چهارم این برج تجاری است و انواع برندهای داخلی و جهانی و کالاهای مورد نیازتان را از پوشاک، عطر، ساعت، محصولات چرمی و طلا گرفته تا لوازم خانگی ارائه می دهد. بقیه ی طبقات هم شامل بخش های اداری، موزه ها و گالری ها و... است..

وجود فود کورت ها و کافی شاپ های بی نظیردر این برج قطعا روز شما را توام با لحظات به یادماندنی خواهد کرد. اگر به دنبال یک رستوران شیک و ایده آل هستید رستوران دیدنی و بین المللی آرمیتاژ با نمایی شگفت انگیز و یک سرویس دهی وی آی پی در انتظار شماست و از آن جایی که در طراحی این برج به همه ی سلیقه ها توجه شده است، گالری هنری و موزه ی آن برای علاقمندان به هنر و موزه بسیار جذاب و شگفت انگیز خواهد بود. پردیس سینمایی برج از دیگر جذابیت های این برج زیبا و مدرن است..

این برج برای کودکان نیز جذابیت های خاص خود را دارد، بی تردید شهربازی، رستوران و کافه ی کودکان، این روز را برای آن ها، فراموش نشدنی و شیرین کرده و باعث می شود خرید کردن برای آن ها نیز به یک روز مهیج و دلپذیر تبدیل شود، و در نهایت علاقمندان به ورزش هم شیفته ی آرمیتاژ خواهند شد، زیرا امکاناتی نظیرسالن بولینگ، بیلیارد، استخر، سونا و جکوزی و خدماتی همچون ماساژ و لاندری برای آن ها در این مجموعه در نظر گرفته شده است. در واقع آن چه آرمیتاژ را متمایز کرده است، توجه به سلیقه ی تمام اعضای خانواده و امکانات متنوع و مدرن همه می باشد .

شما می توانید برای خرید بلیط هواپیما تهران مشهد به سامانه خرید بلیط هواپیما ارزان چارتری  آس چارتر مراجعه کنید.

آدرس : مشهد، خیابان هفت تیر، خیابان گلشن

 

2. مجتمع تجاری خورشید مشهد

مجتمع تجاری خورشید مشهد

۰ ۰

خانه کاظمی تهران

معماری خانه کاظمی

عمارت قاجاری صد ساله تهران به سبک معماری دوران اواسط قاجار است و بسیار شبیه خانه‌های سنتی آن زمان ساخته شده‌ است. استفاده از چوب درختان تبریز، سپیدار، چنار، کاج و گردو برای در، پنجره، ستون، تیر سقف و چهارچوب یکی از ویژگی های معماری ایرانی و اسلامی می باشد. شیشه یکی از عناصر مورد استفاده در بناهای تاریخی کاظمی است. تزیینات بیرونی، نمای آجری زیبا، پنجره‌های اورسی و بادگیرهایی که به سبک خانه‌های یزدی ساخته شده‌اند، از زیبایی‌های معماری در خانه کاظمی هستند. در معماری ایرانی و اسلامی از شیشه الوان قرمز، آبی، بنفش و سبز برای تامین روشنایی و تزیین در و پنجره ها و همچنین قاب بندی گنبد خانه ها و کلیساها استفاده می شده است که در تمام خانه های قدیمی می توانید مشاهده نمایید.

مرمت خانه کاظمی تهران

در سال 1386 کار مرمت و بازسازی خانه کاظمی شروع شد. خانه‌ی کاظمی پس از مرمت توسط شهرداری منطقه 12 تهران به عنوان خانه موزه تهران قدیم تغییر کاربری داد. این عمارت در سال ۱۳۷۹ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید. برای خرید بلیط هواپیما مشهد تهران یا بلیط چارتر شیراز تهران را از سایت اس چارتر خریداری کنید.

خانه کاظمی تهران

بخش های مختلف خانه کاظمی

خانه کاظمی هم مانند دیگر خانه ای قدیمی دارای بخش های مختلفی مانند: بیرونی، اندرونی، مطبخ، آب‌انبار و اصطبل نگارخانه، موزه‌ی مردم‌شناسی، تالار مشاهیر، تماشاخانه و کتابخانه‌ی تخصصی تهران‌شناسی از بخش‌های این عمارت می باشد که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

کتابخانه: قسمتی از طبقه همکف به مرکز اسناد و کتابخانه اختصاص دارد که شامل کتابهای تاریخ، معماری، هنر تهران و همچنین مطالعات میدانی از طریق میراث فرهنگی و شناسنامه ثبت معماری می باشد. در این کتابخانه کتاب‌های مجموعه‌ی تاریخ تهران، معماری، هنر و تحقیقات میدانی که میراث فرهنگی انجام داده‌ است را می‌توانید مطالعه کنید.

موزه مردم‌شناسی: در میان تمامی زیبایی‌های خانه تاریخی کاظمی، بدون شک یکی از بخش‌های قابل‌توجه آن موزه‌ی مردم‌شناسی است. در این موزه با استفاده از ماکت و عروسک، می‌توانید با مشاغل و آداب‌ورسوم مردم تهران در طی 150 سال گذشته آشنا شوید. همچنین ویترین های شیشه ای، اشیاء و ابزارهای دوره قاجار تا پهلوی اول گردآوری و به نمایش گذاشته شده است. حتی تغییر لباس از سال 1310 تا 1314 در این مجموعه به چشم می خورد که هم پوشش سنتی دوره قاجاریه و هم تبدیل لباس سنتی به لباس خارجی مانند کلاه، کت و شلوار و پاپیون پهلوی را نشان می دهد.

خانه کاظمی تهران

 تماشاخانه: این بخش دارای مجموعه ای از دوربین های قدیمی و عکس های قدیمی تهران است.

رختشوی‌خانه: یکی دیگر ازبخش های خانه کاظمی رختشوی خانه آن می باشد، در گذشته مردم برای شستن لباس‌ها به کنار چشمه‌ها و رودها می ‌رفتند و در کمتر خانه‌ای رختشوی ‌خانه پیدا می ‌شد.

شاه‌نشین: ازدیگر بخش های خانه کاظمی که از دوران قاجاربه جای مانده است، بخش شاه‌نشین آن است که شامل یک طبقه زیرزمین، یک طبقه بالا و دو حیاط در قسمت شمالی و جنوبی بناست.

کافی شاپ: در شش ماه اول سال در محوطه بیرونی خانه کاظمی تعدادی میز و صندلی به همراه سایبان چیده شده تا از بازدیدکنندگان پذیرایی شود. شما می توانید در کنار بازدید از خانه کاظمی شما می توانید لحظه ای در این کافه بنشیند و قهوه ای دلچسب را نوش جان کنید.

ساعات بازدید از خانه کاظمی: همه روزه، از ساعت ۹ صبح تا ۳ بعد از ظهر

آدرس خانه کاظمی‌: تهران، خیابان ۱۵ خرداد، کوچه مستوفی، کوچه امامزاده یحیی

خانه کاظمی تهران

۰ ۰

تنگه کافرین ایلام

تنگ کافرین ایلام

تنگ کافرین از جاهای دیدنی و از مناطق مهم گردشگری ایلام می باشد، تنگ کافرین دارای طبیعتی بکر و حیرت ‌انگیز بوده و از چندین چشمه و کوه‌های مرتفع کبیرکوه تشکیل شده است. تنگ کافرین ایلام از جاذبه‌ های تفریحی استان ایلام که در شهرستان بدره قرار دارد. طول تنگ کافرین حدود ۲ کیلومتر است و ارتفاع آن حدود ۷۰۰ متر از سطح دریا می باشد. جالب است بدانید تنگ کافرین ایلام شباهت زیادی به یکی از جاذبه های امریکا گرند کانیون دارد. از جاذبه های گردشگری نزدیک به تنگه کافرین ایلام، برکه آب زمزم و زیارتگاه جابر می باشد.

جاذبه های دیدنی ایلام,جاذبه های طبیعی ایلام,جاذبه های گردشگری ایلام

تنگه رازیانه ایلام

از بکرترین جاذبه های طبیعی و گردشگری ایلام می توان به تنگه رازیانه اشاره کرد، تنگه رازیانه از زیباترین دیدنی های ایلام که بخاطر رویش گیاه رازیانه در این منطقه به این نام معروف شده، تنگه رازیانه ایلام دارای عمق زیادی می باشد و در دامنه کبیرکوه قرار گرفته است، از پوشش گیاهی و جانوری این منطقه می توان به حیواناتی مانند: راسو، سمور، گربه وحشی و کاراکال اشاره کرد، جالب است بدانید تنگه رازیانه از محبوب ترین مناطق برای علاقه مندان به صخره ‌نوردی و دره‌ نوردی می باشد. تنگه رازیانه از مناطق توریستی که سالانه میزبان گردشگران و توریست های زیادی از سرتاسر ایران و جهان می باشد. برای خرید بلیط هواپیما مشهد ایلام یا بلیط چارتر ایلام مشهد به سایت خرید بلیط پرواز چارتر مراجعه کنید.

۰ ۰

ترمینال های فرودگاه مهرآباد

پرواز های ترمینال 1 فرودگاه مهرآباد

پرواز های خروجی ایرلاین های کیش ایر، زاگرس و وارش در ترمینال 1 انجام می شود.

فرودگاه مهرآبادپ

پرواز های ترمینال 2 فرودگاه مهرآباد

پرواز های ورودی هواپیمایی های کیش ایر، زاگرس و وارش همچنین ورودی و خروجی پرواز هواپیمایی های ایران ایر، آتا، کارون، ایران ایرتور، قشم ایر و معراج از ترمینال 2 انجام می شود. این ترمینال یکی از پر رفت و آمد ترین و شلوغ ترین ترمینال های فرودگاه مهرآباد به شمار می رود.

فرودگاه مهرآباد

پرواز های ترمینال 4 فرودگاه مهرآباد

اگر برای بدرقه مسافران خود می خواهید بروید و یا مسافر یکی از ایرلاین های ماهان، کاسپین، تابان، اترک، آسمان، پویا، ساها و سپهران هستید باید به سراغ ترمینال 4 فرودگاه مهرآباد بروید. برای خرید بلیط هواپیما مشهد به تهران یا بلیط چارتر بیرجند تهران به سایت خرید بلیط هواپیما مراجعه کنید.

پرواز های ترمینال 3 و 5 فرودگاه مهرآباد

در صورتی که قصد تشرف به حج تمتع یا عمره را داشته باشید باید به ترمینال 3 و 5 مراجعه کنید، زیرا تنها سفر خارجی که از فرودگاه مهرآباد انجام می شود در این ترمینال صورت می گیرد.

فرودگاه

 

پرواز های ترمینال 6 فرودگاه مهرآباد

مسافرانی که با ایرلاین های ماهان،کاسپین، آسمان، تابان، اترک، ساها، سپهران و پویا قصد ورود به تهران را دارند در ترمینال 6 فرود خواهند آمد. پس با خاطری آسوده به استقبال میهمانان و عزیزان خود به ترمینال 6 بروید. آس چارتر یکی از بهترین مراجع ارائه کننده بلیط ارزان هواپیما چارتری می باشد.

 فرودگاه مهرآباد

 

در فرودگاه مهرآباد سالانه 13 میلیون مسافر جابجا می شود که این آمار آن را به یکی از پر تردد ترین فرودگاه های داخلی تبدیل کرده است. به طور کلی هواپیمایی های ایران ایر تور، هما، ماهان، کیش ایر، شرکت هواپیمایی نفت، قشم ایر، زاگرس، اترک، تابان، سهند، کاسپین، آتا، سپاهان، معراج و شاهین در فرودگاه مهرآباد فعال هستند.

فر.دگاه تهران

پارکینگ فرودگاه مهرآباد

هنگامی که به فرودگاه مهرآباد رسیدید می توانید با توجه به ترمینال مورد نظر، به پارکینگ مربوطه مراجعه کنید. دو پارکینگ طبقاتی یک پارکینگ کوچک در حوالی فرودگاه مهرآباد آماده پذیرش خودرو های شما هستند. در صورتی که قصد دارید به ترمینال های 1 یا 2 بروید می توانید از پارکینگ با ظرفیت 3000 خودرو استفاده کنید. پارکینگ دوم برای مسافران یا همراهانی است که با ترمینال 4 یا 6 بیشتر سر و کار دارند که ظرفیت آن 1200 خودرو است و نسبت به پارکینگ اول به طبع کوچکتر است. و اما پارکینگی با ظرفیت 750 خودرو نیز برای ترمینال 5 و حجاج در نظر گرفته شده است تا بهترین و راحت ترین دسترسی ها فراهم شود.

فرودگاه مهرآابد

۰ ۰